Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης (UZH) δεν θα παρέχει πλέον στοιχεία για την κατάταξή του στην Παγκόσμια λίστα κατάταξης Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων THE (Times Higher Education)

Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης (UZH) αποφάσισε να αποσυρθεί από την διαδικασία κατάταξης στην λίστα των Times Higher Education (THE) World University Ranking. Η κατάταξη ενός Πανεπιστημίου στην λίστα δεν αντικατοπτρίζει το εύρος των δραστηριοτήτων σε διδασκαλία, αλλά και έρευνα, που διεξάγονται στα Πανεπιστήμια.

Τα προνόμια και η επίδραση των κατατάξεων στον ακαδημαϊκό κόσμο αποτελεί εδώ και καιρό αιτία αντιπαραθέσεων. Οι κατατάξεις, ως επί το πλείστον, επικεντρώνονται σε μετρήσιμα αποτελέσματα, που ενδέχεται να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητες  συνέπειες, όπως για παράδειγμα το να οδηγούν τα Πανεπστημιακά Ιδρύματα στην αύξηση της ποσότητας των ερευνητικών εργασιών, έναντι της βελτίωσης της ποιότητάς τους. Παρότι στόχος των κατατάξεων είναι η ολιστική αξιολόγηση των διαφόρων δραστηριοτήτων των Πανεπιστημίων, που αφορούν στην έρευνα και την διδασκαλία, αυτό καθίσταται αδύνατο αφού έχουν περιορίσει τους δείκτες σε βαθμολογία και έτσι επικεντρώνονται σε μετρήσιμα κριτήρια.

Ως αποτέλεσμα αυτών των αντικρουόμενων προσεγγίσεων, το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης αποφάσισε να μην παρέχει πλέον δεδομένα για την κατάταξή του στο THE.

Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης έχει αγωνιστεί ενεργά για πολλά χρόνια, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, για μια κουλτούρα διαφάνειας στον ακαδημαϊκό χώρο. Η Open Science σημαίνει ανοιχτή ανταλλαγή, διαφάνεια και αναπαραγωγιμότητα, και προωθεί την έρευνα υψηλής ποιότητας, αποτελεσματικής και με αντίκτυπο έρευνας.

Επιπλέον, το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης έχει υπογράψει τη διεθνή συμφωνία για τη μεταρρύθμιση της αξιολόγησης της έρευνας που συντονίζεται από την Science Europe, την Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων και άλλους οργανισμούς, στην οποία δίνεται έμφαση στην ποιότητα έναντι της ποσότητας. Η ηγετική ομάδα του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης είναι πεπεισμένη ότι η διασφάλιση της επιστημονικής ποιότητας πρέπει να είναι ο αποφασιστικός παράγοντας σε όλες τις αποφάσεις για την πολιτική έρευνας.

Πηγή: https://www.news.uzh.ch/en/articles/news/2024/rankings.html

Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης αποσύρεται από την διεθνή κατατάξη Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων

Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης αποσύρεται από την κατάταξη των πανεπιστημίων που δημοσιεύει το περιοδικό Times Higher Education. Η κατάταξη δημιουργεί ψευδή κίνητρα, ανακοίνωσε το πανεπιστήμιο την Τετάρτη.

Σύμφωνα με το Eλβετικό Pανεπιστήμιο, οι κατατάξεις συχνά επικεντρώνονται σε μετρήσιμα αποτελέσματα, θέτωντας έτσι ως στόχο την αύξηση του αριθμού των δημοσιεύσεων, αντί να δίνεται το κίνητρο στα Πανεπιστήμια να θέτουν ως προτεραιότητα την ποιότητα του περιεχομένου.

Το πανεπιστήμιο πρόσθεσε ότι οι κατατάξεις υποδηλώνουν επίσης ότι μετρούν συνολικά τα διαφορετικά επιτεύγματα του πανεπιστημίου στην έρευνα και τη διδασκαλία. Ως εκ τούτου, το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης δεν θα παρέχει πλέον δεδομένα στην κατάταξη.

Στην τελευταία κατάταξη για το 2024 που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης κατατάχθηκε στην 80η θέση μεταξύ των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου.

Πηγή: https://www.swissinfo.ch/eng/education/university-of-zurich-quits-international-university-ranking/73693006

Γιατί οι κατατάξεις των Πανεπιστήμιων παίρνουν “χαμηλές βαθμολογίες”

Για φοιτητές και ερευνητές που στοχεύουν σε μια διεθνή κατεύθυνση, οι κατατάξεις Πανεπιστημίων παρέχουν μια ένδειξη για το που πρέπει να σπουδάσουν ή να διεξάγουν έρευνα – στο Λονδίνο, το Βερολίνο ή τη Ζυρίχη; Τι κρύβεται λοιπόν πίσω από τον ισχυρισμό του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης ότι οι ετήσιες κατατάξεις του παραρτήματος Times Higher Education (THE) δεν αξίζουν το χαρτί στο οποίο γράφτηκαν;

Το πανεπιστήμιο έρχεται να ενταχθεί σε έναν αυξανόμενο κατάλογο των “ισχυρών ονομάτων” της παγκόσμιας εκπαίδευσης που δίνουν “κακούς βαθμούς” στους αξιολογητές. Φορείς του Πανεπιστημίου δήλωσαν στο SWI swissinfo.ch ότι το Πανεπιστήμιο “εξετάζει κατα πόσο θα συνεχίσει να συμμετέχει και στις άλλες διεθνείς κατατάξεις”, όπως η QS, η Σαγκάη και το US News and World Report.

Ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα Πανεπιστήμια, μαζί με τους φοιτητές και τους ερευνητές που επιλέγουν Πανεπιστήμιακα Ιδρύματα, είναι ότι κάθε κατάταξη βασίζεται σε διαφορετικά κριτήρια, που κυμαίνονται από ερευνητικά επιτεύγματα, τον αριθμό ακαδημαϊκών εργασιών, την ποιότητα της διδασκαλίας, και τον αριθμό βραβείων, Νόμπελ ή άλλων.

Αυτό εξηγεί γιατί η κατάταξη του εκάστοτε Πανεπιστημίου μπορεί να διαφέρει πολύ σε διαφορετικές πλατφόρμες που διεξάγουν τις αξιολογήσεις.

Η πλατφόρμα Universityrankings.ch, που διευθύνεται από την Κρατική Γραμματεία Εκπαίδευσης και Έρευνας, προειδοποιεί ότι οι ταξινομήσεις που διαχειρίζονται εταιρείες μέσων ενημέρωσης ευνοούν την τακτική της “μονομαχίας” του ανταγωνισμού.

Η παγκόσμια αμφισβήτηση των κατατάξεων

«Υποστηρίζουν ξεκάθαρα αποτελέσματα με τη μορφή πινάκων κατηγοριών, όπου οι νικητές και οι ηττημένοι κοντράρονται μεταξύ τους σε ένα κάπως δραματικό «παιχνίδι κατάταξης», ακόμη και με το κόστος της υπεραπλούστευσης ή της ψευδοακρίβειας. Οι μεγάλες αλλαγές στην κατάταξη μπορεί ακόμη και να προσθέσουν σε αυτό το δράμα», αναφέρει η ιστοσελίδα.

«Μπορεί να μην αποτελούν μεγάλο πρόβλημα για την κερδοφορία του εκδοτικού περιοδικού, αλλά μπορεί κάλλιστα να προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα στα εμπλεκόμενα Πανεπιστήμια».

Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης σίγουρα δεν είναι το μόνο πανεπιστήμιο που γυρίζει την πλάτη του στο καθιερωμένο σύστημα κατάταξης, του οποίου η σημασία έχει μεγαλώσει από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο δείκτης της Σαγκάης το 2003.

Τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης “γύρισε την πλάτη” του στην κατάταξη του THE, λέγοντας ότι «οι δημιουργοί της κατάταξης χρησιμοποιούν δεδομένα και μεθόδους που είναι εξαιρετικά αμφισβητήσιμες».

Πέρυσι, τα φοιτητικά σωματεία κάλεσαν τα Πανεπιστήμια να μποϊκοτάρουν τις «εγγενώς προκατειλημμένες» αξιολογήσεις.

Τα Κινεζικά Πανεπιστήμια Nanjing, Renmin και Lanzhou αποσύρθηκαν από τις διεθνείς κατατάξεις το 2022, λέγοντας ότι ήταν πολύ επικεντρωμένα στα δυτικά πρότυπα, ανέφερε η εφημερίδα China Daily.

Το 2022, το Yale, το Harvard και το UC Berkeley, ήταν μεταξύ των δεκάδων Νομικών και Ιατρικών σχολών, που κατήγγειλαν το US News και το World Report.

Μια μακρά λίστα καταγγελιών

Οι καταγγελίες ενάντια στις διάφορες λίστες κατάταξης ποικίλλουν. Από λανθασμένη μεθοδολογία, ελιτισμό, αδυναμία αντικατοπτρισμού των κοινωνικών αξιών των πανεπιστημίων, ακόμη και σε υπόνοιες χρηματισμού για την εξασφάλιση υψηλής κατάταξης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων αφιερώνει μια ολόκληρη ενότητα του ιστότοπού τηςστο πρόβλημα των κατατάξεων. Ένας συνεργάτης γράφει ότι τα οικονομικά κίνητρα για την επίτευξη υψηλής βαθμολογίας «οδηγούν ορισμένα ιδρύματα να αναζητήσουν οποιοδήποτε μέσο –νόμιμο ή παράνομο– για να ανέβουν στην κατάταξη».

Αυτό οδηγεί στο ερώτημα τι μπορεί να γίνει για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος

Το THE (Times Higher Education) είπε ότι «λυπάται» για την πρόσφατη απόφαση του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, αλλά είναι ανοιχτή σε περαιτέρω διάλογο και μια παγκόσμια συζήτηση σχετικά με τις κατατάξεις. Το THE πρόσθεσε, ότι η εκτίμηση του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης για τη μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιείται για την κατάταξή του, «βασίζεται σε μια θεμελιώδη παρανόηση» του τρόπου με τον οποίο διενεργείται. Απορρίπτει την κατηγορία πως δίνεται προτεραιότητα στην ποσότητα της έρευνας έναντι της ποιότητας.

Δεν είναι όλα τα συστήματα κατάταξης ίδια, σύμφωνα με το Universityrankings.ch. Εκτός από τις εμπορικές κατατάξεις των μέσων ενημέρωσης, οι οποίες αποτελούν τα περισσότερα πρωτοσέλιδα στον παγκόσμιο τύπο, ορισμένες χώρες παρουσιάζουν πιο αξιόπιστες αξιολογήσεις που καταρτίζονται από εκπαιδευτικούς φορείς.

Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης, είναι ένα από τα περίπου 600 παγκόσμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, που έχουν γίνει μέλη στον «Συνασπισμό για την Προώθηση της Αξιολόγησης της Έρευνας», μια πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε από την Science Europe, την Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων και άλλους οργανισμούς.

Αυτό το κίνημα καθόρισε έναν οδηγό για τη δίκαιη αξιολόγηση του έργου των ερευνητών και των πανεπιστημίων που «αναγνωρίζει τα διαφορετικά αποτελέσματα, και τις διαφορετικές πρακτικές και δραστηριότητες που μεγιστοποιούν την ποιότητα και τον αντίκτυπο της έρευνας».

Δεν τελειώνει η ιστορία με τις κατατάξεις

Το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Λωζάνης (EPFL) πιστεύει ότι το τρέχον σύστημα κατάταξης Πανεπιστημίων έχει περιορισμένη αξία.

«Θεωρούμε τις διάφορες κατατάξεις που ακολουθούμε ως μια ενδιαφέρουσα «εξωτερική ματιά» για τις δραστηριότητές μας», ανέφερε σε δήλωση που εστάλη μέσω email. «Μπορούν να μας δώσουν στοιχεία για ορισμένες παραμέτρους που μπορούν να μας βοηθήσουν να συγκριθούμε με άλλα σχολεία».

«Ωστόσο, και επειδή ορισμένοι από αυτούς δεν αποκαλύπτουν επακριβώς τη μεθοδολογία τους, δεν εστιάζουμε τόσο πολύ στα γενικά τους συμπεράσματα. Πράγμα που σημαίνει ότι αυτές οι κατατάξεις δεν έχουν καμία επιρροή στη στρατηγική ή στις επιλογές διαχείρισης».

Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης συμβουλεύει τους επίδουξους φοιτητές και ερευνητές, να κάνουν περισσότερη προσωπική μελέτη πάνω στο θέμα, παρά να δίνουν υπερβολική βαρύτητα στις κατατάξεις όταν αποφασίζουν πού θα σπουδάσουν.

«Συνιστούμε σε όλους τους υποψήφιους φοιτητές, να συγκρίνουν το περιεχόμενο και τη δομή των προγραμμάτων σπουδών. Όσο για τους ενδιαφερόμενους ερευνητές και τα Ιδρύματα που ενδιαφέρονται για μια συνεργασία, να ενημερώνονται για τα ερευνητικά προγράμματα, την ακαδημαϊκή κουλτούρα και τις συνθήκες εργασίας. Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από οποιαδήποτε κατάταξη», ανέφερε.

Το Πανεπιστήμιο πρόσθεσε ότι «δεν αναμένει κανένα αρνητικό αντίκτυπο» στην προσέλευση των παγκόσμιων ερευνητικών ταλέντων ως αποτέλεσμα της απόφασής του να σταματήσει να συνεργάζεται με την κατάταξη του THE.

Πηγή: https://www.swissinfo.ch/eng/education/why-university-rankings-are-being-given-poor-grades/73767883

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ, ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ, ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ, ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ – Σύγκριση Διδάκτρων 2024